Nov 17, 2009

Home » , , , , » Illuminati : Perlukah kita Berdiam diri???

Illuminati : Perlukah kita Berdiam diri???

Huh.. lps cite 2012 kuar je kt wayang, aku asik pk psl Illuminati jek..haih. Malam start tayang tue lak aku tak sempat tengok, pastu pun tak sempat jugak. Kire status aku sekarang aku memang tak tengok lagi laa. Tapi alhamdulillah sebab ada jugak kawan2 aku yang nampak nie satu lagi agenda Illuminati dalam membentuk satu bentuk fear atau ketakutan baru untuk mengalihkan masyarakat dunia daripada memikirkan tentang agenda2 laen yang akan mereka lakukan. Kiranya dua tiga hari nie aku selalu bukak video kat u-tube tgk video2 pasal Illuminati nih. Kadang-kadang bila tengok tue siyes cakap timbul rasa gerun dengan cara diorang.



Tengok laa macam mana diorang nie menguasai sektor perfileman, muzik dll sektor yang ada kat dunia nih. Kalau kat KISAS dulu aku slalu tak galakkan dengar lagu lagho (walaupun ak pn dgr gk lagu2 cmnie) sebab dy leh pengaruh hati kita. Tapi bila tengok kat video pasal Illuminati nie terkejut gak aku bila ada sesetengah lagu nih bila di'reverse'kn ada unsur2 taghut or Satanic lyric dalam lagu tue...so benda nie memang sangat2 laa ditakuti sebab kita tak sedar dalam lagu tue sebenarnya ada pemujaan syaitan. Tapi kita duk nyanyi jugak. Tak perlu umat Islam kaji orang kafir pun da kaji da. Kredit untuk diorang, tapi tetap aku kecewa jugak sebabnya mana pergi sikap umat Islam yang cintakan ilmu suatu ketika dahulu. Seolah-olah kita terlampau banyak berbahas, berbalah, berdebat tentang benda2 yang kita tak pasti, benda2 yang kecil, perkara2 cabang sedangkan kita tak jaga yang usul (aqidah) tue. Lirik yang memuja syaitan tue mampu menjejaskan aqidah kita. Mujur ada orang yang buat kajian, kalau takde sampai bila2 pun kita takkan tau dek ketidakproaktifan kita dan ketiadaan sensitiviti sebagai seorang Islam.

Dalam industri perfileman plak da banyak ditonjolkan simbol2 Illuminati tapi kita tak pernah sedar pun sebab kita tak tahu atau kita tak ambil tahu atau kita nak tengok movie sekadar nak seronok2 aje. Kita tak pernah sedar pun selama nie hidup kita seolah-olah di'control'. Seolah-olah kita berada terperangkap dalam kegelapan yang nyata, seperti burung tak boleh dikeluarkan..hanya duduk dalam sangkar saja. Hidup kita sedang dimanipulasikan oleh organisasi rahsia yang kononnya nak mewujudkan "New Worlds Order". Terlampau banyak konspirasi yang berlaku di dunia nie dikaitkan dengan Illuminati..peristiwa pembunuhan John F. Kennedy, kematian 2Pac, kematian Puteri Diana, kematian Michael Jackson, & macam2 isu lagi. Nie laa antara isu2 yang seolah-olah tak selesai2 & mungkin takkan pernah selesai kot.






Bila pikir blk aku nmpk mesej nie dalam cite Detective Conan..Shinichi Kudo jadi kecik disebabkn oleh satu organisasi penjenayah yang tak diketahui & diorang nie sgt2 licik sampai Conan pun takleh bongkar rahsia diorang. Selalu aku tengok anime dy bila part jumpe ngan geng2 nie, kes dikira selesai tapi sebenarnya tak selesai..maknanya seolah-olah takde penyelesaian laa. Dalam cite Naruto lak aku nampak melalui kumpulan Akatsuki yang seolah-olahnya nak mewujudkan "New World Order" yang mana dy nak buat Moon Eye Project yang leh control semua manusia. Jadi takkan ada lagi peperangan yang berlaku. Tapi hakikatnya seolah-olah Akatsuki nie nak jadikan diri mereka Tuhan. Aku ada tengok movie Watchmen yang kononnya nak satukan Amerika & Soviet, jadi macam2 perkara, siasatan dijalankan, banyak nyawa terkorban, macam2 konflik timbul, tapi last2 yang jadi punca adalah orang dalam jugak...tapi dy da mengatur segala-galanya dengan baik sampai orang hanya dapat tau pada saat-saat akhir..tue pn x semua tau..kononnya nak wujudkan keamanan dunia ataupun "New World Order". Dalam filem tue nampak jelas orang2 yang terlibat dengan pembunuhan tue ada pakai sesuatu yang berlambang Piramid.








Jadi sedar tak kita selama nie dari apa yang kita tonton dan kita dengar setiap hari. Kalau kita kaji setiap patah perkataan daripada sso tue kita boleh mentafsirkan sejuta makna yang terselindung dari kata-kata tersebut. Jadi adakah kita nak biarkan saja diri kita terus dimanipulasi oleh sang Illuminati nie. Takkan kita masih nak berseronok-seronok dengan keseronokan di dunia nie sampai kita lupakan Akhirat yang kekal abadi. Sampai kita lupa yang Allah nie jadikan kita bukan untuk kita main2 camnie. Tapi ada tugas kita untuk memakmurkan bumi Allah nie. Golongan musuh2 Islam da lama buat persiapan nak berperang, tapi kita masih tak sedar2 diri lagi. Sampai bila nak terlena, sampai bila nak terleka, sampai bila???




Wallahua'lam...

Nie ada video yang ley korang tengok..maaf sebab letak link sebab video tue xde function untuk ltk kt web len..
http://www.youtube.com/watch?v=k1DA-uMxzwc



4 comments:

QteenaHazman .: said... [Reply to comment]

salam...
prnh bbicara dgn s'org rakan ttg hal nih...
prlu bhati2 dgn stiap startegi organisasi nih..rmai yg x sdr..tp alhmdulilh,ade jugak sglintir yg sdr..mgkin spe2 yg taw tuh,ley laa smpaikn pd kwn2 yg tataw..kn??
btw,hal nih de d'jadikan' topik dlm slh 1 krya ramlee awang mursyid~~mikhail..pnh bce??tp die x gnekn mdium hiburan..tp ejen khas..n its scary..
tp,ape2 pown,moga allah mlindungi dr bnde2 buruk dan moga kte sntiasa dlm rahmat-NYA...amiiiinn... (n_n)

Anonymous said... [Reply to comment]

salam..

masalah kita adalah suka sangat meniru @ mengikut2 tanpa usul periksa.. dan ramai antara kita yang jenis tak amek kesah pasal benda2 cenggini.. tengok movie, hanya tengok dengan pandangan kosong.. walau mereka sedar yang movie macam 2012 tu ada udang disebalik batu, tapi tanak berfikir..

bila dengar lagu, rasa sedap, kita hafal.. tapi tak pernah amek kesah apa makna disebalik lirik yang kita duk nyanyi2 tu..

selagi umat islam tidak menggunakan kekuatan akal untuk berfikir, maka perkara2 seperti ini tidak akan terus disedari dan dikaji oleh umat islam.. nak kena tunggu kafir buat kajian, baru nak sibuk2.. dan macam nta cakap, kredit harus diberikan kepada mereka yang buat kajian ni..

kita beruntung sebab mereka juga rasa tergugat dengan kehadiran illuminati ni.. tapi bagaimana pula dengan perkara2 yang hanya bawak musibah dan keburukan kepada islam sahaja? nak tunggu sampai diorang buat kajian dulu ke? rasanya sampai kiamat pun umat islam akan terus ditindas.. dan tiada siapa yang harus disalahkan, selain daripada diri kita sendiri..

wallahua'lam..

# pohon copy sebahagian artikel ni untuk diletakkan di blog ana agar artkel yang bagus ni dapat dimanfaatkan dengan sebaik2nya..

al-bagani said... [Reply to comment]

to qteena..

yep2..diorg leh gna mcm2 medium..
ekonomi, politik, keagamaan, dll..
jd sng kata ada kalanya org2 nie ad je kt sekeliling kta..

to naseh

stuju ngn nta..huhu
silakan laa nak copy..
utk manfaat semua..

Anonymous said... [Reply to comment]

salam...

maaf andai ada tersilap bahasa n pendapat...

ana sokong pendapat sahabat berdua kat atas tu...

ana sudah baca novel Mikhail uleh Ramlee Awang Murshid tu...mmg dia ada kaitkan sal egensi yg kita semua bleh lihat bahawa benar2 ada satu agensi yg telah pegang hal2 yg berkaitan ngan dunia kita ni...

dlm kita cbuk melayan 'hidangan' hiburan yg mereka sajikan...dlm diam mereka tikam kita (umat Islam) dr belakang...kita cbuk ngan hal kecil hingga ummah nak tbelah..tp masalah besar langsung xmau turun tangan...wallahua'lam...bila ada ulama' buka mulut...mula le nak tangkap...tp bila terbiar, mula le nak salah menyalah...

berulang kembali selepas kemunculan movie "Evan Almighty" yg personifikasi tentang tuhan...

waAllahua'lam....

harap ana...kita semua sama2 usaha perjuangkan agama kita...walaupun kecil...namun usaha tu ada sebagai amanah kita sebagai daie....
diri ana yg lemah ini serendah ati memohon maaf atas kekhilafan ngan kata2 ana td...

ana mohon keizinan tuk guna artikel2 ni tuk disebarkan pd teman2 ana