Nov 18, 2009

Home » , , » Conspiracy Maker - Illuminati

Conspiracy Maker - Illuminati

Post nie panjang, so kalau nak baca..teruskan baca..kalau tak nak leh tutup je blog nie. Kalau nak tambah ilmu or nak kongsi ilmu teruskan baca. Kalau rasa Islam boleh maju sebenarnya sila baca, kalau baca yang panjang2 macam nie pun kita dah boring macam mana kita nak kembangkan minda kita. Baca novel cinta leh lak sampai abes kan..huhu.



Dah banyak dikaji tapi sikit yang diketahui. Macam nie laa agaknya status aku. Sebelum nie apa yang aku tau pasal Freemason ke Illuminati ke aku juz tau diorang laa yang merencana macam2 isu yang berlaku kat dunia nie. Tapi konspirasi apa, apa sebenarnya perancangan diorang, macam mana diorang mampu rahsiakan gerakan diorang & paling penting macam mana rahsia diorang terbongkar?? adakah ujud juga konspirasi di sebalik pendedahan tersebut?? tue kena kaji sendiri laa kot.



So banyak isu yang kalau mana kita kaji kita akan nampak ada sesuatu yang akan buat kita rasa sangsi, rasa curiga dengan apa yang telah berlaku kat dunia nie. Sebagai contoh peristiwa 9/11 yang membabitkan WTC (World Trade Center). Kat bawah nie ada 3 video yang aku da tengok dan banyak menceritakan tentang peristiwa 9/11. Video nie tak de subtitle, so terjemah sendiri every element of the video & every speech yang ada dalam tue. Maybe there's some meaning in it if we could understand and interpret the speech or statement. Actually ada 7 video tapi aku manage tengok 3 jek sebab kat rumah aku sekarang ada masalah dari sudut speed Internet. Tak laa jadi slow mana tapi bila bukak You Tube agak slow laa buffering dy. Maybe effect hujan or banjir kat kawasan aku. Tapi apa-apa laa, janji dy ley buffer sampai abes da memadai da bagi aku.










So dari tiga2 video nih banyak yang aku dapat tentang Konspirasi 9/11 yang mana ramai orang da wat kajian tentang konspirasi nie. Banyak persoalan timbul antaranya tak ada sorang pun orang Yahudi yang mati dalam peristiwa tersebut & dikatakan orang2 Yahudi da alert dengan apa yang berlaku. Lepas tue dalam video nie jugak dikatakan bahawa apa yang berlaku masa tue adalah letupan dan bukan disebabkan perlanggaran 2nd Airplane. Jadi ada rakaman yang jelas dengar berlakunya letupan. Jadi lepas tue apa yang berlaku adalah nama Usama bin Laden tiba-tiba naik dan dijadikan suspek dalam insiden 9/11 nih. Pelik sungguh laa.

Jadi antara ak sempat quote dari 3 video nie adalah.

Kata2 George Bush (Bapak George W. Bush)

"We have the opportunity to forge for oursellves and for the future generations, a "NEW WORLD ORDER", a world for the rule of law not the law of a jungle. Govern that conductive nation. When we are successful, and we will be. We had a real chance in this New World Order."

Jelas sangat da dy sebut perkataan New World Order dalam tue yang menjadi salah satu matlamat Illuminati.


Gary Hart (former senator of US) speech regarding September the 11

"There is a chance, The President of US (refer to George W. Bush) to use this disaster to carry out what his father, a phrase his father use i think only once and that is 'New World Order' "

Jadi kat sini Gary Hart berpendapat bahawa insiden ini akan digunakan oleh Bush untuk melaksanakan apa yang da dikatakan bapaknya sebagai A New World Order...




3 situasi macam mana Bush tau pasal insiden 9/11

1. In the Classroom
2. In his hotel
3. Before he go to the classroom

Ada rasa pelik tak macam mana boleh ada 3 versi & situasi macam mana Bush dapat tau berlakunya 9/11..
Adakah disebabkan ketika itu wujudnya 3 orang George W. Bush???
  
Think of this statement...

"Supposedly a CNN reporter found Usama bin Laden took a television camera crew with him within to Usama bin Laden hideout. Interviewed him and his top leadership and he came out and told everybody within 3 weeks Usama bin Laden is gonna attack United State of America"

Kat sini aku pun pelik gak, mungkin aku salah dengar statement nie (kalau salah tolong inform aku). Jadi kat sini ada wartawan CNN yang da masuk dan jumpa dengan Usama bin Laden, jadi persoalan yang dibangkitkan dalam video tue adalah macam mana senang2 wartawan boleh jumpa Usama sedangkan pihak FBI, CIA, Tentera Amerika punya laa duk cari tak jumpa-jumpa pun.

Usama bin Laden said

"I was not involved in the September 11 attacks in the United States nor did I have knowledge of the attacks. There exists a government within a government within the USA"



Jadi nie statement Usama bin Laden pasal peristiwa 9/11, dikatakan wujudnya satu kerajaan dalam kerajaan USA. Makna kata satu kerajaan rahsia yang masyarakat USA tak tahu tapi diorang nie laa yang menjadi Mastermind kepada segala-galanya. Aku ternampak pengaplikasian nie dalam satu perkara. Yang pasti diorang nie pandai menjaga rahsia dan berwaspada dengan rahsia tersebut. Ini kalau dalam Islam kita katakan sebagai Sirr wa Hazar. Jadi wujud juga pengaplikasian Sirr wa Hazar dalam kalangan Illuminati, memang laa kan sebab nama pun Secret Society. Jadi, ini laa yang sedang control USA. Kenapa John F. Kennedy dibunuh? Sebab ada satu benda yang dia tak bersetuju untuk dilaksanakan. Tak silap aku ada kena mengena dengan Palestin. Kenapa Michael Jackson mati.

Cuba baca nie

Gregory says he asked Jackson when the last time he ate was, because he didn't look well, and that Jackson told him -- quote -- "They're trying to poison me." He asked him when he last drank water,...
Gregory says he asked Jackson when the last time he ate was, because he didn't look well, and that Jackson told him -- quote -- "They're trying to poison me." He asked him when he last drank water, and he said Jackson told him again -- quote -- "They're trying to kill me." -
Source - http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0907/23/acd.01.html

TOYA JACKSON: "Michael Was Murdered"

One week after Los Angeles police confirmed that investigators had not ruled out homicide in the death of Michael Jackson, the late singer's older sister, La Toya Jackson, reveals that she suspects he was murdered, the U.K.'s Mail On Sunday reports.

"I believe Michael was murdered," she said. "I felt that from the start. Not just one person was involved, rather it was a conspiracy of people. He was surrounded by a bad circle. Michael was a very meek, quiet, loving person. People took advantage of that. People fought to be close to him, people who werent always on his side."
Source - http://omg.yahoo.com/news/latoya-jackson-michael-was-murdered/25121  

Some artists are Anti-New World Order as well, such as Tupac, Bob Marley and Michael Jackson, some are just puppets, a tool for brainwashing and manipulating people. Illuminati self-expose themselves to a certain extent, because they believe it gives them power. This is also why Washington DC's design is full of Satanic symbols. Michael Jackson was murdered because he was going to expose a "conspiracy". There is a video of him saying this, search for it.

Aku copy statement nie dari You Tube - http://www.youtube.com/watch?v=36ofUYYKg9I 
leh jumpe gak dalam nie - http://www.youtube.com/watch?v=sJi2HaJf1VI 



So kat sini ada ramai juga yang anti New World Order. Tapi apa yang akhirnya terjadi pada diorang..sendiri pikir laa kan. Jadi ada ja konspirasi, tak pernah lekang dari disebut pasal Illuminati. Jangan rasa selesa sangat sebab kita tak tinggal kt USA. Perlu diingat kat Malaysia pun ada jugak proksi2 Illuminati nie. Cumanya kita tak tau sape orangnya. Jadi orang kata kat Malaysia ada Freemason, Freemason juga sebahagian dari Illuminati. Dan kita sedia maklum Freemason nie bergerak atas nama kebajikan dan diorang pun ada juga proksi2 mereka. Tak mau sebut organisasi apa, nak tau pegi cari sendiri, kaji sendiri. Dikatakan ramai ahli Freemason nie dalam kalangan orang2 ternama, orang2 eksekutif, korporat dan ada kedudukan tertentu dalam masyarakat. Ada juga Bohemian Club yang bersimbulkan burung hantu, Skull and Bone yang semua nie juga dikaitkan dengan Illuminati. Ada juga video di You Tube yang membongkarkan tentang pertemuan Bohemian Club yang mana seolah-olah wujud satu ritual ketika itu. Jadi ritual apa yang dikatakan tue, search sendiri video dy & dengar. Aku da tengok kot video tue dan yang pasti timbul rasa seram laa tengok video tue.



So nampak tak macam mana benda2 nie leh effect seluruh dunia. Ingat lagi tak zaman Imperialisme & Kolonialisme. Negara-negara telah dijajah oleh kuasa-kuasa besar ketika itu. Memang kita nampak salah satu akibat adalah jatuhnya Khilafah Islamiah, Berpecahnya Negara-negara Islam dan macam-macam lagi laa. Tapi akhirnya satu-satu negara dimerdekakan dan kita nampak diangkat orang yang boleh dengar cakap mereka sebagai pimpinan negara. Untuk apa diorang wat cam 2, supaya mereka boleh control dunia dengan kuasa yang ada pada diorang. Jadi pimpinan negara diserahkan kepada golongan-golongan nasionalis & sekularis yang jelas mengabaikan perlembagaan berlandaskan al-Quran dan as-Sunnah tapi menggunapakai perlembagaan ciptaan manusia. Siapa yang telah menggubal perlembagaan Tanah Melayu kalau kita ingat balik sejarah kita. Dah tentu kita akan ingat Suruhanjaya Reid kan. Jadi sapa yang terlibat? Dalam tue tak silap aku tak ada pun orang Melayu atau pun tak ada pun yang ada pendidikan agama Islam dalam tue. Jadi kita telah diberi perlembagaan berdasarkan apa yang dikehendaki Penjajah kita dulu. Dan sampai sekarang kita masih lagi menggunakannya. Memang da berlaku banyak pindaan tapi masih lagi kita guna. Sedangkan kita sedar yang dalam Perlembagaan itu sendiri ada artikel2 yang mampu menggugat aqidah umat Islam.



Inilah yang buat aku nampak kita nie walaupun dah merdeka tapi masih terkurung. Masih lagi tak merdeka sepenuhnya kita nie. Hakikat dekolonialisme zaman dulu hanyalah mencetus kepada kolonialisme cara baru iaitu mind colonialisme. Jadi ini yang lebih berat hakikatnya bila minda kita dikawal. Kita hanya menurut tanpa tahu tujuan sebenar. Kita sedar kelemahan falsafah ciptaan manusia tapi kita masih lagi terima & tak boleh tukar mengikut landasan al-Quran dan Sunnah. Seolah-olah ideologi dan falsafah ini ibarat dadah yang menyebabkan ketagihan. Sekali guna abes tak boleh stop, kalau stop jadi ketagih. Mungkin laa kan. Kalau tak bila da sedar ada kelemahan, mesti kita akan sedia untuk berubah.


Ok kita luaskan semula skop kita, nie berkaitan sejarah perjuangan Islam juga. Tentang kemenangan Islam yang telah ditidakkan golongan2 nie yang sangat2 takut kalau Islam menang.




Di Algeria pada tahun 1991 parti Front Islamic Salvation (FIS) pimpinan Dr Abbas Madani telah menang besar dalam pilihanraya di Algeria tanpa sebarang tipu daya mahupun penyelewengan menunjukkan betapa kuatnya pengaruh Islam di Algeria. Pun begitu selepas beberapa hari keputusan pilihanraya diumumkan pihak tentera telah merampas kuasa dan membatalkan keputusan pilihanraya. Pelik juga suke2 hati je nak batalkan keputusan pilihan raya yang bersih tanpa sebarang konspirasi dan kontroversi. Tapi ketika itu mereka sedang mencipta konspirasi. Maka berlakulah huru hara di Algeria yang telah mengorbankan 150 ribu nyawa dalam masa 15 tahun. Demokrasi hancur di Algeria kerana dengan demokrasilah Islam telah menang di Algeria. Sungguh puak2 ini tidak redha dengan kemenangan Islam melalui proksi ciptaan mereka sendiri iaitu demokrasi.


Dr. Abbas Madani

Contoh laen kita beralih ke Palestin yang mana wujudnya Gerakan Islam Hamas. Yang nie lagi tak perlu diterangkan. Dah jelas lagi nyata dah banyak kali Hamas da menang pilihan raya tapi hasilnya, kemenangan tue dinafikan. Hamas dituduh dengan bermacam-macam tuduhan yang tak berasas. Yang peliknya, apa yang Amerika & Israel sebuk sangat kalau Hamas menang pilihanraya. Ada kena mengena ke dengan diorang?? Patutnya tak ada laa kan, biar laa Palestin dengan urusan negara dia & sapa pun yang jadi Presiden tue adalah bergantung kepada undian rakyat bukan ditentukan oleh diorang kan. Jadi nampak kat situ bahawa diorang taknak Hamas menang tapi nak Fatah menang. Diorang nak boneka diorang yang menang, cukup2 laa apa yang telah dilakukan Yasir Arafat dulu yang telah menyebabkan banyak nyawa tak berdosa kat Palestin syahid.

 

Sama jugak yang berlaku di Iran tahun nie & di Mesir dulu serta di  Lubnan. Semuanya sama saja. Pengecualian di Iran sebab Ahmadinejad terus menang dalam pilihanraya tue. Lubnan juga Hizbullah menang. Jadi ini laa yang menakutkan puak2 Amerika & Israel atau leh aku katakan Illuminati. In order to create New World Order that is A World with One Government, they need the people to follow them & to be servant to them. Makna kata diorang nak kita nie ikut je depa sampai lubang cacing. Nie laa yang telah dinyatakan dalam surah al-Baqarah ayat 120


وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ
 
orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar". dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.


Panjang jugak laa aku terang kali nie. Tapi nie laa benda-benda yang sangat penting yang kita perlu tau kalau kita nak selamat. Nie pun aku leh katakan tak cukup. Banyak lagi yang kita perlu tau tentang benda nie.




9 comments:

Annas Alias said... [Reply to comment]

smart r arep. tq very much for this info...

Anonymous said... [Reply to comment]

biar panjang, asal bermanfaat.. thanks a lot for the info..

al-bagani said... [Reply to comment]

annas & naseh

tq 4 reading...
nie juz common problem org Islam skrg..
tak dinafikan orang Islam skrg malas membaca..
tak semua tapi ramai juga..
jadi banyak perkembangan yg berlaku kita xtau..
jd mudah laa kita ditipu, ditindas, dipermainkan..
puak2 kafir musyrikin tengah ambil kesempatan atas kelekaan kita..

Anonymous said... [Reply to comment]

the arrivals pun ada kat youtube..

http://ariffah9.blogspot.com

al-bagani said... [Reply to comment]

oh..huhu..tq
memang tga download pn the arrival..
ad 51 episod kan..

Anonymous said... [Reply to comment]

masya Allah.. byknyer.. btw, blh lah ana mtk ngan nta vid tu sume nnt.. huhu.. tenet ana tak larat nk donlod sume tu..

al-bagani said... [Reply to comment]

insya Allah..
ana download pakai torrent...
baru 44.3%...harap2 smpt habis sblm abes cuti..
Insya Allah ana akan kongsi video nie ngn sume orang..

Noratikah Shamsuddin said... [Reply to comment]

nice...wlaupun at first malas nk baca..tp, alhamdulillah dpt kekuatan utk tambah ilmu..syukran akh

Anonymous said... [Reply to comment]

bukti illuminati sedang mempersiap perang besar mesej buat semua pejuang islam
http://drnoproblem.blogspot.com/2010/09/bukti-illuminati-mempersiap-perang_22.html#comments