May 2, 2011

Home » , , » Mayat Osama Palsu

Mayat Osama Palsu

Cuba anda lihat gambar ini

gambar diambil dari http://idhamlim.blogspot.com/2011/05/betulkah-ini-mayat-osama-laden.html




Adakah ini Osama bin Laden. Banyak yang melaporkan bahawa gambar ini palsu sebenarnya. Daripada sumber lain mengatakan mayat Osama telah dibuang ke laut. Sumber tersebut adalah daripada US sendiri dan perkara ini menimbulkan kekeliruan apabila Presiden Obama mengatakan mayat Osama ada pada Amerika dan akan diuruskan mengikut kaedah Islam. Jadi kenyataan manakah yang benar sebenarnya ataupun kedua-duanya sekali adalah dusta semata-mata.

Obama kata lain, orang lain kata lain. Bila wujud keraguan maka sudah semestinya ada sesuatu yang pelik. Setakat ini, gambar ini yang boleh dikatakan sebagai bukti Osama sudah mati namun adakah benar ini gambar mayat Osama? Ataupun mungkin sekadar pelanduk dua serupa. Benarkah Osama sudah mati dalam serangan di Pakistan? Banyak persoalan yang sudah mula timbul di sebalik apa yang berlaku. Adakah ini juga sebahagian daripada konspirasi Amerika? Amerika memang dah tak asing dengan penipuannya serta konspirasi besar mereka. Kena pula bila ada orang kata gambar tersebut adalah hasil Photoshop.

gambar diambil dari http://www.admiralhafiz.com/2011/05/gambar-mayat-osama-bin-laden-mati.html
Namun setakat ini al-Jazeera juga mengesahkan kematian Osama. Namun ada juga yang mengatakan bahawa Osama sudah lama mati. Tak tahulah watak Osama nie realiti atau sekadar rekaan semata-mata. Namun wujudnya watak Osama ini sedikit sebanyak mengubah juga corak politik dunia. Amerika terus menggunakan modal ini untuk menekan warga Arab. Terakhir sekali sekarang nie dengan campurtangan mereka di Libya pada tahun nie.

Namun ana tertarik dengan quotation dari Penganalisis Ketenteraan US merangkan Brigad Tentera Amerika iaitu Mark Kimmit dengan kenyataannya yang berbunyi begini :-

"This is not the end of the movement, this is not the end of the terrorism but this is the end of the chapter

Capturing or killing bin Laden has more iconic value.

It will have symbolic value, because it has been a number of years since bin Laden has exercised day to day control over operations. We still have an al-Qaeda threat out there and that will be there for a number of years.

This organisation (al-Qaeda) is more than bin Laden, it may be symbolised by bin Laden, but it definitely is more than him."

Apa-apa sekalipun moga kita terus mengumpul kekuatan kita untuk kembali bangkit menentang kezaliman manusia di muka bumi ini. Islam pasti akan bangkit jua akhirnya. Itu janji Allah.

p/s: Post ini dah mencecah 301 bermaksud ana dah pun mencapai 300 post daripada blog ini.

2 comments:

fuad ansari said... [Reply to comment]

Salam..

Elok lak kita mengiyakan kematian osama laden.. mudah2an dia tidak diburu lagi kalaupun dia masih hidup...

Bukankah itu lebih baik.. hehe..

al-bagani said... [Reply to comment]

mungkin juga...
tak apa, Osama dah grad dah...
walaupun status kewujudan beliau diragui dsb...
itu urusan dy dengan Allah...
kalau benar niat perjuangannya, maka Allah akan balas...