May 1, 2010

Home » , » Melampau Sungguh!!!!!!!!!!!!!!!

Melampau Sungguh!!!!!!!!!!!!!!!

Aku paham suasana politik kat Malaysia nie kotor. Gaduh kat Parlimen macam budak-budak. Kat Parlimen lagi banyak cari pasal daripada bincang permasalahan rakyat sampai daripada nak bincang masalah rakyat pi bukak isu-isu yang tak perlu dibawa sampai semua MP bertindak keluar Dewan. Nie laa politik Malaysia. Tak matang langsung. Dengan kadar jenayah, seks bebas segala macam meningkat. Masih lagi bersikap kepala batu tak nak jadikan al-Quran dan Sunnah sebagai dasar perundangan negara yang utama. Masih lagi diangkat Perlembagaan yang dah wujud hasil tangan Suruhanjaya Reid. Kita angkat undang-undang sekularis & kita campak hukum Allah kat tepi. Hukum Allah nie hanya terlaksana bab-bab kawin, cerai, harta pusaka dll je kan. Ekonomi Islam bukan sumber utama, masih lagi rokok & kasino kat merata-rata. Punya banyak masalah tapi dok butakan mata lagi.



Datang pulak isu baru, kalau sebelum nie si Rafiqin Darwisy cipta publisiti murahan dengan hina Din Beramboi yang dah meninggal. Nie wujud pulak makhluk yang sanggup pergi tali gantung kalau dia dapat bunuh Tok Guru Nik Aziz. Ntah apa laa salah TGNA sampai dia nak bunuh macam tue. Ada ke kata-kata TGNA yang menyebabkan family dia mati? Or dia bimbang kalau TGNA punya pengaruh jadi kuat, kepentingan diri dia akan terjejas? Memang sungguh dunia dah nak kiamat bila mana orang berilmu dihina & kita mengangkat & agungkan orang yang jahil. Dia tuduh TGNA hina sultan. Tak kisah laa apa pun, kalau bagi aku antara Sultan & Ulama', bagi aku Ulama' tue yang lagi patut kita hormat. Melainkan Sultan itu sendiri faqih agama & wara' serta rapat dengan Allah sepertimana Umar Abdul Aziz & Sultan Muhammad Al-Fateh, maka moleklah kita hormat. Tapi bukan makna aku tak hormat raja. Cumanya kita kena pandang kata-kata ulama' nih. Nak banding kita dengan para ulama', para ulama' nie lagi rapat dengan Tuhan dari kita yang tiap2 hari bergelumang maksiat.

Aku harap mamat tue bertaubat laa lepas nie. Tak payah laa buat kerja mengarut2 nie. Semua nie publisiti murahan je. Nak cepat famous tapi guna cara macam nie. Memang sakit laa lepas nie.






4 comments:

~Ms. Alia~ said... [Reply to comment]

erm. aku setuju gak ngan ko. xbaek plak mamat tue ckp cm tue. tp pada pendapat aku, ulama' x sesuai masuk politik. apatah lg ngan keadaan politik sekarang. xtaw dah mana satu yg betul. ckp mcm gah jer, tp haprak pown xde.

btw, isu yg TGNA doakan najib bnd2 teruk tue bukan lbh kurang sama jer ngan situasi nie.. what goes around comes around..

p/s: sekadar pendapat. :p

روح الجديد said... [Reply to comment]

TG Abdul Hadi Awang kata:-

"Kami rela kalah kerana melaksanakan Islam. Kita rela ditolak rakyat kerana melaksanakan suruhan Allah. Apalah maknanya sebuah pemerintahan tanpa mendapat redha Allah"

atas sebab itu para ulama' masuk politik. Walau sekotor & seteruk mana pun politik itu tapi melalui jalan politik itulah Islam itu dapat ditegakkan atau pilihan lagi satu ialah pertumpahan darah. Kalau sekadar nak bagi kefahaman, benda nie bukan tak pernah dibuat tapi dah memang orang-orang penganut sekularis nie tak akan dengar cakap. Bukan nak memecahkan rakyat tapi kalau dah Islam diletakkan kat tepi takkan kita nak duk diam je. Sedangkan Saidina Abu Bakar perangi golongan yang tak bayar zakat & murtad.

Pasal TGNA doa kat Najib tue sekadar doa. Bukan aku nak perkecilkan doa. Tapi dengan kuasa doa macam tue mampu menggetarkan hati orang yg didoakan. Mana tau takdir Allah hidayah diberikan kepada Najib & berkat doa itu dia sedar akan kesilapan yang pernah dibuat. Adakah doa itu sama teruk dengan ugutan bunuh?

Ugutan bunuh itu hasil bisikan syaitan. Mendoakan itu pula memohon kepada Allah moga diberi petunjuk dan hidayah. Memang kalau TGNA dibunuh dia akan syahid. Tapi sapa yang sanggup biarkan pemimpin diorang dibunuh? Nabi dulu memimpin negara Madinah sapa yang sanggup biar Nabi dicederakan?

Zaman sekarang Nabi dah tak ada, macam mana kita nak zahirkan rasa cinta kita kepada Nabi? Aku boleh kata dengan mencintai para Ulama' sebab Ulama' itu pewaris para Anbiya'..

nie pendapat aku laa..

~Ms. Alia~ said... [Reply to comment]

aku pown respek kat ulama' sbb diorg lbh berilmu. cuma tue la, kalo dah cmpr ngan politik, ssh arr. bukannya x blh, tp tgk arr politik skarang mcm sampah jer. hoho~

thanx for the explanation. :P hehe..

nur said... [Reply to comment]

Hidup di dunia akhir zaman, memang susah.kalau jadi rakyat susah,
jadi pemimpin jangan cakap la.

dajjal pun tgh tunggu hari nak kluar.even ada yang kata skrang dajjal menyorok. apapun, isu ulama jadi pemimpin.

aku 50% stuju, 50% kurang stuju.
ada pro and cons.

bayangkan, jika tiada manusia pun dalam malaysia ni yang bawak hukum hudud dan revealed kan pada umum.

apa akan jadi kat malaysia?
nak harapkan pemuda umno yang nk bunuh nik aziz tu.. sampai dajjal kluar pun takkan berani nye.

and the person yang brani bawak hukum hudud di depan PM. adalah nik aziz. yang aku tau, dia yang bawak benda ni sampai ke depan hidung tun mahathir dulu.

dan ulama jadi pemimpin juga aku kurang stuju..,
since, mereka dapat dimanipulasi sesetengah pihak, tapi aku percaya,
tiada orang yang dapat dimanipulasi, bila dia dinaungi Allah, raja tipu daya kan?

so, in this state, i believe. politik ciptaan barat ni, ada kesampingannya bila umat islam nak mengguna pakai sistem ni.

moga sistem islam yang undang2 fully ikut al-quran/hudud dapat dijalankan di malaysia. kalau tak.. perlahan2 Allah bagi bala..
dan gejala sosial yang makin teruk yg still berlaku sekrang, is one of it,.,..

wallahualam.