Jan 22, 2010

Home » » Semangat...mana engkau???

Semangat...mana engkau???

Sebelum aku sambung post aku mari kita sama-sama sedekahkan al-Fatihah kepada al-Marhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, Sultan Johor yang telah mangkat...AL-FATIHAH.

Ok, nampak gayanya aku masih blur. Dulu bukan men banyak idea masuk nak update blog nih. Tiba-tiba sekarang da jadi blur plak dah. Tapi cuti nih target aku memang tak tercapai laa. Baru target nak habiskan baca part 1 buku maza ya'ni tiba-tiba ada banyak pulak halangan dan lastly, aku tak baca pun. Buku Shah Kirit yang aku beli pun aku tak start baca lagi. Adoyai..=.="

So sekarang kesihatan aku da ok...ingat nak balik kampus terus tapi ayah aku suh extend je terus sampai Ahad. Alang-alang ahad tue hantar adik aku sekali balik skolah dia @ ex-skul aku. So kalau dah sembuh tue pandai-pandai laa kena paham, kerja tak baik tangguh-tangguh..huhu. Tapi alhamdulillah kerja aku dah disambung dengan jayanya. Harap-harap berjaya dapatkan sponsor. Paling kurang dari banyak-banyak tue dapat 1 sponsor pun dah cukup dah rasa aku. Aku anggap sebagai satu kejayaan besar dah tue.


~tombo ati ad 5 perkara~


Aku tak rasa apa-apa nak balik UTP (mungkin sebab cuti pendek sangat). Bukak cuti akan bermula Semester 3 a.k.a final sem for foundation studies. Yippi...c(:

Tapi lepas cek jadual kelas untuk sem 3 nih aku agak frust. Belum mula kelas dah frust...haha. Nama je 3 subjek tapi kelas pack gila..start pagi sampai kul 5 baru abes kelas. Kena pulak almost tiap-tiap hari kelas aku start 8 pagi & habis kul 5 petang..:sigh:


~Timetableku (Click to see)~

So after h4i nih..seriously or how should i say it..hmmm..cukup..enough is enough..ak dah tak mau masuk event dah. Stop kejap...ok. Dah banyak masuk event dah. Tumpu untuk sem 3 lak. I know it will be a tough semester. Jadi aku kena strive harder than the previous semester. Baiklah, aku perlu lebih disiplinkan diri lepas nih. Kurangkan facebook, kurangkan online, kurangkan main-main, kurangkan melagho, banyakkan ulangkaji, banyakkan solat sunat, banyakkan baca quran & satu benda yang ramai sangat suh aku wat....kurangkan makan...ngee.


~jom mujahadah~

So lepas nih melangkah ke semester baru dengan penuh keyakinan dan iltizam..hehe. Ok jangan main-main dah. Penting nih, CGPA wajib lebih dari 2.7. Sunat dapatkan Dean List kali nih. Harapnya boleh laa aku wat semua nih. Bantu aku ye..haha. Semester 3 nih aku yakin dan pasti banyak cabaran yang bakal muncul. So aku kena sentiasa jaga-jaga. Eventhough aku nak lebihkan tumpuan pada study tue bukan maksudnya aku kena tolak dakwah ketepi. Dakwah jalan jugak and aku perlu kuatkan lagi usaha dakwah aku. Jangan wat keje sorang-sorang..kawan ada mintak tolong kawan.

So harapan aku agar urusan aku dipermudahkan untuk semester baru nih aminn...


0 comments: