May 20, 2009

Home » » Aku Petani Moden + Little Family Reunion + Accident Depan Taman

Aku Petani Moden + Little Family Reunion + Accident Depan Taman

Best2..Ladang kelapa sawit da membuahkan hasil..dalam 3-4 tahun lg da boleh amik byk da laa...takat sekarang pun ad jugak org ambik hasil...& kebetulan baru2 nie harga kelapa sawit naik...masuk jugak laa kewangan kan...huhu..











Nanti bila da dapat hasil...banyklaa duit simpanan...senang nk wat rombongan 1 family wat haji kat Makkah...huhuhu

***********************************************

Sempena Hari Ibu, family belah ayah aku wat laa cam jamuan family kt kampung aku di Lahar Yooi, Pulau Pinang (Org Penang wajib tau tmpt nih). Best jugak laa sebab sume sedara-mara datang. Bukan senang nak jumpe sedara-mara belah ayah aku sbb diorg sume tggl dekat2 area situ je. The only family yg tggl jauh family ak je laa. Pak Cik aku jauh gak laa tp dy sorg je laa yg jauh. Mak Cik ak & anak dy still kat Penang. huhuhu....dulu wat family reunion so aku kenal laa asal usul keturunan aku macam mana. Then buat family reunion cam nie pn best jugak..huhuhu..

Yang menariknya, selalu anak2 bagi duit kat tok aku tapi hari tue plak tok aku bg duit kat anak2 (saguhati katanya...huhu). Sorang dapat RM1000. Anak sume ad 7 maknanya Tok da kuarkan RM7000. Banyak tu..huhu..tp mmg byk pn duit sebab lepas buat family reunion baru dapat tau mana tanah pusaka family. Ad tanah adik beradik Tok aku terbiar xde pemilik sebab tok sedara aku xde waris. So nama dpndhkn atas nma Tok aku...& tok ak plan nk suh ayah ak tolong tunaikan haji kat tok sedara aku nih..Alhamdulillah.


Selamat Hari Ibu


Tok & Mak Ngah


Dari Kiri (berdiri) Pak Cik, Pak Chaq, Ayah Aku (Pak Ndak)
Dari Kiri (duduk) Mak Su, Mak Njang, Tok, Mak Ngah, Mak Lang


My Lil Cousin (Anak Mak Su)


Huhu...men2 tgkp gmbr lak

Hahaha...ad lg gmbr len tp x clear sgt sebab...huhu...pic anak2 sedara ak pn lpa lak nk snap..nnt klu ad msa ak tnjk laa wajah2 anak sedara aku & ak dipanggil (Pak Lang)...wakakakaka..

***********************************************

Nie lak cite Accident depan Taman aku...waaa sangat laa dahsyat accident itu..haha...Kereta yg accident tu pn org taman aku gak, duk satu lorong ngan aku.. kira jiran aku laa. btw yg accident tu India..

Ikut anggapan org len & aku sendiri, ktorg bygkan accident dy camnih :
  1. Kete tu nak masuk dalam taman so kena seberang jalan.
  2. Then kat belakang ada lori yg kaw2 tengah pecut sebab tak jauh dr traggic light
  3. So keadaan malam myb x nmpk kete Datsun tue..
  4. So lori tue ngan lajunye menghentam belakang kete Datsun tu.
  5. Kete Datsun tu melanting upside down..
  6. Part belakang kete hancur...depan ok...cermin konfem sume pecah..
  7. Yg ajaibnya, si pemandu juz luka2 kecil je....huhu..Kuasa Allah.
Yang bestnye, India yg accident tue lps accident dy ckp pe??..hahaha...menginsafkan gak gy dy cakap tu..dy kata dy cuak da...dy agak dy mst byk wt dosa. Pastu dy nk semayang slalu, tobat byk2.

Haa tu baru India, accident skali da rase kena balas sesuatu ngan Tuhan. Kita org Islam da kena uji pn duk keras ati lagi...Hadoiii.












Emm....ad x ak kata belakang dy hancur??...huhuhu

10 comments:

afandi said... [Reply to comment]

Arif ko pakai biru tu sebab ko buat lawatan kelas ke????

kah kah kah kah kah kah !!!!!!

al-bagani said... [Reply to comment]

to fendi

ko harapkan ak pakai baju pe???
ko nk suh ak pki baju kemeja ngan tie & blazer k pi k ladang klapa sawit..huhhuhu

syafiqq1991 said... [Reply to comment]

Ala ko ni cam tak biase le.. kala kere leh pakai baju kulit je.. ko takkan takleh kot... kekekeke... kala nak pakai pun pakai le baju rumah Omar ke ALi ke.. ni alik2 Khalid plak...

al-bagani said... [Reply to comment]

nk kta dak umh khalid nih fleksibel...

mcm2 leh wat....hahaha

afandi said... [Reply to comment]

banyak le tu... entah pe2 le ko ni... suke ko le..

Arif aku dah mula rasa rindu kat batch kitee... tidaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak

syara said... [Reply to comment]

ekk ko boleyh jadi pr0m0ter buah uh er...nmpak sgt penyayang..haaha

al-bagani said... [Reply to comment]

haha...ak mmg penyayang..ko bru tau k syara...hahaha

Aisyah Shams said... [Reply to comment]

1.kem salam kat buah2 sawit yg lawa~ (erk, boleh ke? haha~)

2.waa, ni baru btol hari ibu sedunia~

3.kete uh.. haih~

al-bagani said... [Reply to comment]

to aisyah :
1. nnt ak pi ak krmkan salam ko..hehe

2. ak x jgka pn nk wt bnd 2..hehe

3. jgn terkejut & x caya...lepas cam tu org yg accident x mati lg..padahal ak dr jauh sket pn da bau minyak..cam nk meletup je..

cik sabon said... [Reply to comment]

kete blkg tu hancus remuk ke?
asal aku tak nampak hancus pon?
seram woo..
india tu ckp cam tu?
huhu..
moga dptla la dy sinar islam tu.

yup2.
ko ade gaye jadi promoter buah la.
haha..
pakai baju khalid tu.
tak tahan.
papepun,bagus3.