Feb 26, 2009

Home » , » Hanya Satu Perkataan

Hanya Satu Perkataan

Dengan satu perkataan saja semua orang jadi teruja....
Dengan satu perkataan saja semua orang jadi gembira....
Dengan satu perkataan saja semua orang jadi gila....
Dengan hanya satu perkataan 'CELAKA' saja satu Dewan Rakyat jadi gegak gempita....

Tengok berita pasal kecoh kat Parlimen pasal isu celaka...
pd awalnya hanya membincangkan isu Karpal Singh rasa terancam & mmbuat andaian Pemuda UMNO yg letak peluru hidup kat rumah dia...so mungkin secara tak sengaja atau mungkin sengaja MP Bukit Gelugor nie menyebut perkataan Celaka kepada Pemuda UMNO...last2 abis satu Parlimen 2 kecoh...bukan takat 2 je...sampai kat pintu Parlimen pun cam nak gadoh je...

Abis tengok berita...ak juz gelak je dengan kerenah kanak2 MP di Parlimen...nampak sangat ada sesetengan MP yang bersikap kebudak-budakan (tidak matang)...baru disebut perkataan celaka dah nak melenting sedangkan Nabi dahulu dimaki hamun, dicaci, diherdik, dsb...x pernah pun walau sekali Nabi bertindak kebudak-budakan seperti itu...

Apa yang aku nampak laa..Perbalahan berlaku antara MP BN & MP DAP...MP BN (Pemuda UMNO khususnya) tampak mudah melenting dan mula bersikap tidak matang & tidak professional dalam Dewan Rakyat...Andai kata kurang senang dengan apa yang disebut oleh Karpal Singh...nyatakan sahajalah di luar Dewan...Dalam Parlimen 2 nak membincangkan isu2 berkaitan negara & rakyat...bukan nak berbalah mengenai kredibiliti pihak2 tertentu...

Harapnya perkara macam tue x terjadi lagi laa....Yang Dipertuan Agong pun dah tegur pasal perkara nih...MP-MP lebih tahu benda nie...Jadi harap jaga laa etika di dalam Parlimen...

Pengajaran di sini...nak jadi MP atau DUN, jangan mudah melenting...kalau tak boleh terima selesaikan cara baik...bukan berbalah...Orang Malaysia kan kaya dengan budi bahasa..itukan budaya kita...

mahu baca yang lebih detail & fakta yang benar kena laa dapat dari orang yang ada disana kan...
jadi boleh lihat pada blog YB Zulkifli Nordin utk apa yang berlaku di sana..

8 comments:

~Ms. Iva~ said... [Reply to comment]

erm.. well.. i dont really like Malaysian's poltics..

become worst day by day..

hmm...good for you i think.. become a politician..haha

u've ur own style..principle..and good at confronting people...i guess..

just what i'de seek your performances for 2 years... Go..go..for arip..kahkahkah...

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

hahaha...
gud compliments...
tp politik no good 4 our health..
hahahaha....especially in m'sia...
myb i'll try another option...

~Ms. Iva~ said... [Reply to comment]

owh.. one more thing...

ur blog is superb..

nice...

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

hahaha....
juz need a lil housekeeping dowh...

Anonymous said... [Reply to comment]

ok just a comment
nampak gayanye awak nie memang benci ngan umno
yang peliknye lakan nape lak awak kate yang pasl kebudak - budakkan pelik seolah awak menyokong karpal
sedangkan bukanke kite kene pertahankan maruah
kalo dibiarkan org menuduh dan menghina sesuka hati ibaratmaruah dah tak de
yang pelik situasi sekarang org cina india ke tak de plak nak cbuk cbuk kecoh pasal politik yang menjadi masalh nye dalam malaysia org 2 melayu tak kire parti ape pun itulah yang menghuru harakan negara cth seperti tadi melayu maki melayu , melayu baring atas tanah , nak wat demonstrasi , bogel iri hati suke kan kuasa terang2 sudah terserlah kebodohan melayu kini karpal bagi saya wajib ditentang pas wajib disokong tapi pas ibarat anak ikan pade pkr macam kene main saye tgk sian sgt macam lansung tak de kredibility sedangkan tok guru Hebat sgt point tak kire parti ape pun melayu yang suke sgt melebih - lebih,.................sekian

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

yeah...u can said what ever u wanna said...yg gi baring atas jalan 2 nk ty sket...MT Pas k..MT PR k...yg 2 tanda kemarahan rakyat dengan tindakan Sultan...cmne lak kt Ganu thn lps...wlupn xde baring2 ats jalan tp ad yg wt sepanduk

"Kami nak Idris Jusoh NATANG!!!!"

spe yg wt sume 2...smpi sggp glrkn Agong cm 2....kt Perak takat protes baring atas jalan je...xde lak smpi gelarkn Sultan NATANG!!...

ana bkn nk menyebelahi spe2...nk tentang Karpal tentang laa...spe pe nk halang...2 pn klu dy 2 da jd kafir harbi bru leh ditentang...selagi x jd kafir harbi nape mst nk tentang...

k mmg hasrat nk mskkn sume pnntg kerajaan nie dlam ISA...PAS da merasa sume 2...

jd ikan bkn soal...tp ISLAM akan bangkit 2 mmg...jgn ditanya bila...bila2 ja Allah berkehendak jadi laa nnt...skrg Allah bagi ujian dlu...klu nk ckp biar ats dasar Ilmu...ana x fanatik mana2 pihak..ana cuma menegur sikap kebudak-budakan yg terjadi di Parlimen...kenapa mst dikaitkan dengan PAS dlm PR....perlu dilihat dengan teliti isu baru leh komen...

MisZ SuE said... [Reply to comment]

haa..me is sue..
by the way, thats y i hate politics..hehehe...

view my page k..

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

to misZ SuE

huhuu
ok...