Apr 30, 2011

Home » , » It's Jumuah

It's Jumuah

Dah lama dah rasanya parody lagu Rebecca Black, Friday nie ada kat You Tube. At first ana tak layan pun sebab lagu Friday pun ana tak layan. So tak bother nak dengar. Cuma hari nie pulak tiba-tiba je ada orang post kat blog dia and ana pun jenguk kejap tengok video tue macam menarik laa pulak.

Sekurang-kurangnya mesej yang nak disampaikan tue memang jelas. Pasal hari Jumaat dan lirik tue pun ada galakan apa yang patut kita buat hari Jumaat tue. Even ada mention berkenaan tak boleh kita bersembang-sembang or berkata sesuatu ketika mana khatib sedang berkhutbah. Ada hadis menyebut tentang sia-sia solat jumaat yang didirikan kalau kita berkata-kata ketika khatib sedang berkhutbah.

Banyak juga disebut berkenaan membaca surah al-Kahf dalam lirik tue. So compare tue lagu asal dengan parody nie, rasanya yang parody nie lagi style. Lagu asal memang rasanya macam tak ada mesej apa pun. Lagu nie datangnya dari ArkMusicFactory yang mana dari company tersebut datangnya Rebecca Black, Devin Fox dan lain-lain yang mana lagu mereka kalau dilihat di You Tube mendapat kritikan pedas dan sangat-sangat negatif. Tak perlu tengok komen, tengok unlike lagi banyak dari like dah menunjukkan ramai tak suka dengan lagu-lagu nie.

Apa-apa pun layan je laa parody nie. Ada dua version, satu yang original and satu lagi cover version oleh Brother SonOfTheNile. Layann~~





0 comments: