May 22, 2009

Home » » Ni Ke Satu Malaysia???

Ni Ke Satu Malaysia???



Cube korg tengok video nih...rasenye da selalu tengok kot..ad je kat tv..hehe. Aku suke lagu nih..lagu nie best. Tapi aku x gemar ngan video clip nie. Niat da baik da tapi perlaksanaan tak kena gaya. Buat video klip cam 2 dengan pegang2 tangan, terlompat sana terlompat sini (nie ayah aku komplen & ak 100% setuju). Tak nampak langsung budaya orang Malaysia. Nampak da lebih ke arah kebaratan je.


Aku tau laa nie sebenarnya kempen untuk belia. Kempen Satu Suara. Tak kesah laa nak wt kempen ape sekalipun tapi kekalkan laa budaya dan batasan agama. Kenapa kita mesti nak cedok budaya barat. Seolah-olahnya kita nak membuang identiti & budaya Malaysia dari golongan remaja. Gayanya nie laa jugak salah satu yang dikatakan Satu Malaysia oleh PM Kita. Camnie ke yang kita nak. Cuba tayangkan video nie kat para ulama'. Aku yakin seyakin-yakinnya para Ulama' pn geleng kepala. Dah laa tak nampak langsung budaya Malaysia, dah 2 batasan Agama pn x ikut.

Apa kata Mak & Ayah aku masa tengok video nih:

"Nie cam kempen merosak remaja je"

"Camnie laa nnt bentuk remaja x progresif, keje nk berhibur trlompat sana lompat sini pastu xde laa nak kritik kerajaan sebab leka ngan hiburan"

"Hmm...cam nie laa kot 1 Malaysia tu..."

Banyak lagi laa keluhan yang keluar. Sebab bagi mak & ayah aku, nak didik remaja start dengan didikan agama. Didik akhlak diorg...tengok laa gejala sekarang. Dengan Mat Rempit, Minah Rempit, seks bebas, buang anak, kantoi khalwat, tangkap basah, GRO, bohsia, punk, skinhead, dll. Sume tue baik ke utk remaja. So kalau tak baik kenapa mesti disimpan benda2 tak elok tue. Wt pembersihan laa. Buang semua yang tak baik. Memang cakap senang nak buat susah. Tapi nie keje sape kalau bukan kerajaan, ibu bapa, guru2, rakan2 dll..

Bukan mak ngan ayah aku je akan pk gitu, rsenye org len yang paham Islam pn akan kata gitu gak. Leh kata nie laa agenda musuh Islam untuk menguasai Islam. Pemikiran kita dikuasai dengan macam2 benda. Segala macam yang tak elok datang. Rasanya kita da mula ikut Yahudi & Nasrani nie sampai ke lubang cacing diorg da.

Aku tau akan ad yg baca nih nnt kata ak nie pemikiran kolot laa mende2 laa....x kesah laa nak kata pe kan. Memang orang yang nak bawak Islam nie akan dipandang pelik. Akan nampak cam orang asing. Sebijik cam apa yang Khalid Yaasin cakap laa..



Kalo korang tak setuju pe aku cakap ske ati korang laa...leh bg komen je.
aku cakap sekali lagi...ak suke lagu dy tp x suke video klip dy. Bagi aku.
Matlamat tak menghalalkan cara.
Niat baik perlaksanaan tak kena gaya tetap kira tak bley...

Aku suke tengok video nih..hehe
xde kena mengena ngan tajuk ko



Islam brings peace..
Islam 4 Peace

10 comments:

ainazirah said... [Reply to comment]

aku setuju~

p/s:ade ke org dlm komuniti 'korg' ni nk kate ko kolot??

FaRaH said... [Reply to comment]

salam...arip,ak pun sokong pe yg ko tulih...paren ak pn de komen gak pasal lagu nih..memang xdek ciri2 langsung...em.

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

to ecah...

dlm komuniti 'ktorg'?? komuniti pe..hehe klu ad mmg nk kena bunuh kot..

tp kt internet nie mcm2 jenis makhluk baca blog kta tul x..so mst ad nye laa yg pk gitu..hehe

to farah

hehe...kan ak da kata mak bapak mst komen nye..

~Ms. Iva~ said... [Reply to comment]

5 stars to arep..
setuju sangat ngan pendapat ko..

keep it up..
yeah~

ImaZahra said... [Reply to comment]

mmg kolot a pemikiran org yg x setuju dgn pendapat tuan punye entri ni.

Haih.. sy pun tak phm.
Ini ke Islam Hadhari yang cube di praktikkan..?

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

to alia :
hee...thanks...5 bintang 2 nnt ak smpn ehehe...

to ImaZahra :
emm...btul gak 2 ek..sape yg kolot nih?? hehehe...

syamilnazmi said... [Reply to comment]

memanh betul nak bawa islam ni dipandang pelik.x yah gi jauh2 nak ambil bidang2 agama ni pun diperlekeh dan dipandang rendah

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

bkn takat bidang agama je..
ak amik bidang ICT pn org plik..
ape kes????
ak pn tatau.

.:namakusab.: said... [Reply to comment]

ko amek bidang ict pon org plik?
eh?
dasat2.
maybe ko patut law kot.
xpon syariah.
hehe..

betul3.
lagu tu sedap.
tp video klipnye alahai..

Ruh Al-Jadid (روح الجديد) said... [Reply to comment]

to Sab

hehe...law?? syariah??
LAW siyes ak ta' mau..
Syariah klu ad subjek 2 dalam
course ICT nie lg ak suke..huhu
rindu belajar Syariah & Quran Sunnah

lirik lgu pn bg ak da ok da..
2 laa video dy je laa x ptt btl..