Mar 19, 2009

Home » » Handphone Baru

Handphone Baru

Hari nie aku pegi Ipoh jenguk kak long aku yang da mengadu tak dapat balik...da bape bulan ekk dy tak balik..huhu...bese rr..duk institut perguruan cuti ikut cuti sekolah je...kan best 2..banyak cuti..hahaha...tp dy kene siapkan assignment so x dapat balik..huhu 2 rr pasal sape suh jadi aktif sangat...Pantun nak masuk, Hoki nak masuk, gi Padang,Indonesia pn dy pg, Nek kapal HM Samudera gi Langkawi pn dy pg...smpi lecturer pn jemu asik dy je..aktif gle..hahaha...

Lepas gi jenguk kak long aku..kitorang pun pegi rr ke Green Town Mall @ GM kat Ipoh dalam...situ terkenal orang cakap Handphone murah2..so pg jenguk2 kejap..jalan punye jalan..gi singgah satu kedai tengok2 hp yang ada...ak sebenarnye nak beli nokia 5320 express music tp yang 2 mahal sangat sampai rm600++...x bley beli lg laa kirenye kan...pastu aku ditunjukkan dengan enset nih yang leh tahan gak rr design die..harga dalam rm400++...model Nokia 3120 Classic...cantik gak...model baru lak tu...ty laa ape features dy so diorang cakap ad radio, camera, mp3, bluetooth, extended memory(kire ad memory card laa), & ad 3g...haa 2 yg lg trkejut..hp model trbaru 3g harga rm400++...slalunye hrga rm600++ or smpi rm1000++....

Da ty mcm2 ty ak pn puas ati laa ngan model hp nih so aku pun cakap kat parents aku..amik yang ni je laa..hahaha..kak ngah aku pun bli model yang same gak tp kaler ungu laa...alih2 teringat nie model same enset kak long aku baru beli...hahaha....3 beradik gna model handphone yang same...ok laa 2...pakat men3g laa nnt..haha....kak aku beli hp baru so dy pun bg laa kat aku hp dy yg lame...model Alcatel One Touch 757....huhu..ok laa 2..ad 2 hp...aku pun ad 2 no. so logik laa pakai 2 hp...hahaha..2 je kot update aku ari nih..

Nie pic hp2 aku yang aku gna sekarang & yang aku pernah guna dulu (ad yg xde pic)
hp ak plg lme (mmg xde pic nye) jns motorola yg ad antenna 2...ayh ak pnye..hahaha...


Nokia 2100 - nie handphone aku lps Motorola besar 2..beli kt spupu ak RM120


Nokia 3660 @ sembilu - nie lak beli ujung thn f1 gna smpi ujung thn f5 rm450


Alcatel OT757 - nie lak hp kak aku baru bagi...huhu rm00(free laa)



Nokia 3120 Classic - nie laa hadiah SPM aku...rsenye 1st time dpt hadiah 4 pekse..
sblm nih dpt duit je.. RM460

9 comments:

serunaiklang_91 said... [Reply to comment]

wah...byknyer fon....
boleh bkk kedai....hahaha

al-bagani said... [Reply to comment]

haha..koleksi je..
sume yg x pakai 2 da rsk da..
dpt yg bru nie pn..
istiqamah 3 bln xde hp..haha

mhmdzlzm said... [Reply to comment]

wah...
aku smpai skrg hanye penah memiliki satu enpon je..
huhu.
ble la aku nk dpt adiah spm aku lak ye.

al-bagani said... [Reply to comment]

huhuhu...
kbnykn hp ak ak bli pki duit sndr..
nie ley kta 1st time gk rr parents
belikan..haha

Anonymous said... [Reply to comment]

Woi..boikot nokia la..

Anonymous said... [Reply to comment]

adui.
best nye kau.
blanje aku weyh!
huhu :)

al-bagani said... [Reply to comment]

hahaha....ak blnje kt ko hp ak yg rosak leh kot..huhu

cik sabon said... [Reply to comment]

aku pon dapat hp baru gak!
hehe..
bez2..

ieraros said... [Reply to comment]

ak xdpt lg..tp coming soon..huk3...