Mar 31, 2009

Home » » 2 Dalam 1

2 Dalam 1

Huhu...kali nie aku nak menjawab 2 tag dalam 1 post aje. Tiba2 tyme pukul 1.20 pagi 31 hb Mac 2009 lak aku rase rajin nak menaip. Al-maklumlah lepas solat maghrib tadi aku rasa mengantuk so tertido sampai pukul 11.30 malam. Lepas tue baru solat Isyak (adeyh kantoi tak pi berjamaah kat Masjid). Ape2 laa.. sekarang aku nak menjawab 2 tag, satu datangnya dari Sajeedah(orang Klang) satu lagi dari Amir(orang Penang).

Aku ingat aku da kene banned or blacklist dari kene tag...upenye tak lagi...Adoyai...maleh nye aku nak wat sume tag2 nih...huhuhu

****************************************

Tag 1 (dari Sajeedah)

Bio Data
1)Which school did you go to?
Tadika Islam
SRK Bagan Serai (sekarang SK Jalan Matang Buluh)
SK Tanjong Piandang (Setaon je masa darjah 3)
SMK Abu Bakar Al-Baqir (SABAR - seminggu je)
SMKA Sultan Azlan Shah (SMKASAS)
SM Sultan Abdul Halim (SMSAH - dapat tawaran tp x pi)
Kolej Islam Sultan Alam Shah (KISAS)
Baitul Qurra' (BQ)

2)What classes were you in?
1 Ikhlas (SRKBS)
2 Ikhlas (SRKBS)
3 Merah (SKTP)
4 Ikhlas (SKJMB)
5 Ikhlas (SKJMB)
6 Ikhlas (SKJMB)
1 Arab 1 (SABAR)
1 Bukhari (SMKASAS)
2 Bukhari (SMKASAS)
3 Ibnu Khaldun (SMKASAS)
4 Ibnu Khaldun (SMKASAS)
4 Sc 3 (time pendaftaran) (KISAS)
4 Sc 4 (sehari je sebab 4sc3 jd kls est) (KISAS)
4 Sc 1 (tak lame pun) (KISAS)
4 Sc 2 (kelas tetap lepas streaming) (KISAS)
5 Sc 3 (KISAS)

3)What was/were your favourite lesson(s)?
Math & Add Math

4)If you could remember, what time was your recess?
Dari darjah 1 sampai form 4 recess time dalam kul 10 laa
masuk form 5 recess time jadi kul 11

5)List down your favourite food/snacks.
Nasi PUM(nie nasi feymes kt SMKASAS), NTD, NGTD,


style
1)Did you have a nickname way back in high school?
Dari kecik sampai sekarang
kawan2 ak panggil Arip
(walaupun ejaan nama aku Arif)

2)How did you wear your socks?
Sarung je laa..sengal nye soalan

3)Have you been suspended due to the way you put on your uniform?
Tak pernah pun..aku berdisiplin kot huhu
(aku kan Biro Disiplin LKP...hahaha)

4)Were you given plenty of reminders about your appearance?
Masa skola rendah ade laa kot tapi jarang2..huhu

5)Who did you look up to when you were in high school?
Kawan Sekolah Rendah
(kalo ade laa)

Punishment
1)Name one memorable scene where you were punished in front of the whole class.
Masa Darjah 2 kene Penampar Jepun ngan Class Teacher
sebab tak bawa costume utk sketsa masa 2..huhu
Kesian aku kan..

2)How many times did you skip class? What were you doing?
Banyak gak laa..
Zaman kecik2 ak slalu skip Tuisyen ngan Fardhu Ain
pi men Counter Strike kat CC
Zaman High School lak slalu skip kelas tambahan
sebab Tido kat Asrama

3)Give one scene where you escaped from being caught/punished.
Haa..nie aku bagi yang latest punye..
ingat tak masa ramai2 kena denda lepas cuti Deepavali thn lepas
Kalo ikutkan aku patut kena lagi berat
sebab spnjg cuti 2 3 ari brturut-turut ak fly pi KL
pastu merata laa aku kuar....Abis cuti
ditakdirkan aku ad duty kat asrama
so aku pun terlepas laa denda 2...hahaha

4)Did you vandalize any school property?
Tak Perasan, conteng meja ade kot tapi ak padam balik
Tyme Darjah 6 ade skali
ak yang kebengangan masa tue tibai kawan ak
ngan kerusi sampai patah..huhu..kejam x aku..

5)Did you ever make any teacher cry?
Tak Rasenye..

6)Who were your favourite teachers?
Hahaha...ramai laa...
maleh nak list banyak2
tapi hakikat semua cikgu favourite teachers bg ak

7)Describe your DM
5 tahun ak hidup kat asrama
macam2 incident da berlaku membabitkan DM
so maleh nk cite

8)Who was the funniest/weirdest/loudest teacher?
Mane2 skolah aku pi mst ad nye figure cm nih
so maleh gak nak nulih

Social Circle
1)Were you popular back then?
You Think So??

2)Were you in a big group of boys/girls or small ones?
haha...tak paham soklan cmne

3)Who were your best friends?
All friends are best friends
I treat all of them equally
except my enemy laa
or myb The Moles @ Musuh dalam Selimut

4)Did you and your friends have nicknames
Ntah..tak ingat lak..

5)What were you favourite memories of you and your friends?
Banyak sangat memori..
x tau nk describe mne 1

Co-curricular Activities
1)What type of CCA were you in?
Sukan ade, Unit Uniform ade, Kelab Persatuan pn ade

2)What did you have to bring to your CCA?
Bawak Diri & barang keperluan

3)What did your CCA required you to do?
Ikut laa aktiviti tue camne

4)Got injured?
Many Time
tp x serius mane pn

Closing Ceremony
1)How did high school changed you?
High School doesn't changed me
It was my familly, my friends,
my teacher, my classmate,
my dormmate, my roomate,
my social life & my surrounding
& even my age & my maturity
that made me change..
Islam changed me a lot..

2)Sing one verse of your school song
SKMB - SKMB sekolahku Gedung Mencari Ilmu
SMKASAS - Berilmu, Beramal, Bertaqwa, Ikrar kami setiap masa
yg len tada lagu..huhu

3)What was your favourite question?
tak suka ditanya macam2 soalan
jadi no feveret question

4)Who/what will you remember from your high school?
All my sweet memories
& bad memories

5)Any memories you will not forget
Kenangan Patah Kaki masa darjah 2

tag;
Nobody..
tag nih gle panjang aku pun rase maleh gile nak buat

pesanan pada Sajeedah:
"Lepas nih kalo nak bagi tag kat aku kasi yang pendek2 & simple2 aje ekk..
Tak pon kalo tak bagi tag lagi bagus rasenye...aman sket...hahaha"


****************************************

Tag 2 (dari Amir)

1. Apakah hubungan awak dan dia?
Nothing...juz kawan...x lbey dari tue..huhu

2. 5 impressions terhdp dia...
1 - suara sedap
2 - Pandai gak ko laser org ek
3 - Rendah diri sangat (dlu laa kot ktanya skrg da berubah)
4 - bgs laa pi bljr speaking
5- Ko memang suke brgambar ekk (nie xde idea nye pasl laa nie)

3. Perkara yang paling memorable yang die lakukan kat awak..
haha...slalu gak aku kene marah
bila aku ngusik dia...huhu

4. Perkara paling memorable yang dia kata pada awak..
Aku nih jenis x igt sgt pe org cakap..
tp ak slalu igt pe cikgu cakap..haha

5. Kalau die kekasih awak.. awak akan..
Gile ke ape...
ko ingat ak Gay ke nk berkasih-kasih ngan laki

6.Kalau dia jadi musuh awak. awak akan...
Tak Layan Dia or Tak Pedulikan Dia

7. Kalau die kekasih awak.. dia perlu improve dlm..
Kalau2 lak..die kan laki..tp klu die pompuan
lg mustahil sbb ak xde kekasih...
btl rr kn kawin pn blom lg
tp klu nk tau gak jwpn ak..
ak ckp dy kna tau laa sifat2 ak cmne..
bru leh sekufu

8. Kalau dia jadi musuh awak... mungkin kerana...
Dia tak kenal perangai aku..or
myb ad sumthing kurang kt ak or myb lbey
yg wt dy mnjdkn ak musuh dy

9. Overall impression ttg dia..
dia 2 sape...kalo org yg tag ak nih..
kn ak da bg td 5 impression
overall nye ak ckp dy nih
ad bakat jadi artis nasyid laa..huhu

10. The most desirable thing to do to her/him...
Adeyh...tggu dy blnja ak kat Wak Kanang kot

11. Apakah awak rasa ttg pandangan org terhadap awak?...
Tak kisah pe orang cakap
janji aku hidup bahagia
ak x leh ttp mulut orang
tp bkn mksd ak x amik port pe
org cakap pasal ak..so klu btl pe diorang ckp
ak cbe berubah tp klu totally wrong
wt pe ak nk peduli...lntak mulut diorang laa

12. The character of you for yourself?
Emm...x paham..
tp sbnrnye maleh nk jawab

13. On contrary, the character you hate about you..
semua yg negatif psl diri ak
ak x suke laa...

14. The most ideal person you want to be with?
Maleh jawab
Ak tatau jodoh ak nnt camne
harapannya dapat
yang beriman laa
& paham gerak perjuangan ak..
spy dpt bantu ak dlm perjuangan
& bukan membebankan ak dalam prjuangan

15. For people who like you.. tell sumthing about them...
like you 2 nk menyatakan sama seperti aku or suke aku??

16. Ten people you tag:
no one

17. No.2 ada hubungan dgn siapa?
18. Is no. 3 female or male..
19. If no.7 and 10 have a relationship. Is it a good thing?
20. Mcmmane dgn no.5 dan no.8?
21. No.4 single kah?
22. No. 1 belajar apa?
23. Say sumething about no. 6.
24. No. 9 klakar tak?


x jawab soalan no 17 smpi 24 sbb
ak x bg tag nie pade sape2
tp klu spe yg rse rajin nk wat..
silakan laa...jgn segan2

Pesan aku pada AMIR..
"Same cam Sajeedah, jangan bagi aku tag yg pnjg gle nk wt
or ta' pyh bg tag lgsg lagi bagus..huhu"

2 comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

aku tepakse bg kau.
sbb.haha.
aku buat tag tuh pon.
saket otak aku.
nak mikir jawapannye.

amiruddin zaki said... [Reply to comment]

uih...
mcm marah jer...
haha...
xpe2,aku x bg taG yg pnjg2 k...
aku bg yg pendek tp bnyk2 bley??
haha...
ilek2..
gurau jer..
betul la apa aku tulis..
ko ni garang gak ek...
haha..