Dec 8, 2008

Home » » Bukit Antarabangsa : Bukan Tragedi Pertama

Bukit Antarabangsa : Bukan Tragedi Pertama

Malaysia digemparkan dengan peristiwa yang berlaku di bukit antarabangsa.. pun begitu nie bukanlah yang pertama dan bukan yang kedua. kejadian tanah runtuh nie da byk sangat berlaku kat Malaysia nie. semuanya brpunca dr sikap kita sendiri yang selalu menganayai alam. memang ALLAH ciptakan manusia untuk menjadi khalifah tapi penciptaan ini supaya kita memakmurkan bumi ALLAH dan bukan untuk menzaliminya. Lihat sajalah di Bukit Antarabangsa, kejadian yang meragut banyak nyawa dan mencederakan ramai orang. Kita imbau kembali sejarah hitam di Highland Tower yang telah meragut begitu banyak nyawa. Semuanya angkara manusia meratah daging bumi serakus-rakusnya. Kalaulah bumi nie ditakdirkan boleh bercakap sudah tentu dy akan menjerit kesakitan dengan perlakuan kita. Kita tarah bukit....kita tarah gunung...cuba bayangkan kalau isi tangan kita ditoreh dan dikorek. apa rasanya?? konfem sakit. tapi 2 laa hakikat yang ramai orang x faham. Cuma nak kaut untung saja tapi x pernah fikir implikasi yang akan berlaku.

Kepada Perancang Bandar pula, anda semua ada kuasa untuk meluluskan tapak pembinaan dan pembangunan tapi kuasa yang ada itu x dimanfaatkan sepenuhnya. anda hanya tahu meluluskan projek tanpa meneliti keadaan keselamatan. bagi anda janji kami da buat kerja janji kmi dapat gaji buta.

Soal lain pula, tanah runtuh nie bencana alam. mungkin kita boleh kaji kenapa jadi ikut teori sains. tapi bila kita renung balik. Ini seolah-olah amaran ALLAH kepada kita supaya jangan cabar kuasa-Nya. ingat, ALLAH boleh nak terbalikkan bumi Malaysia nie kalau Dia nak. kita tak pernah sedar benda nie. sebab apa??? sebab kita nie da terlalu leka dengan leseronokan hidup di dunia. kia da x fikir da balasan akhirat tu pedih. Kita da berani tentang fatwa-fatwa. Keluar fatwa pengkid pun smpi ad yang nak protes padahal perkara tu memang da jelas bertentangan dengan syara'. Fatwa yoga pun smpi ad ahli agama sendiri yang kata ini benda kecik. x tau laa nak kata apa. Soal akidah nie bukan boleh dibuat main-main. Akidah nie bukan perkara cabang dalam agama tapi asas agama. Sebab tu laa kita nampak manusia sekarang ni da makin x kenal dengan ALLAH.

Kalaula kita berterusan begini, sampai mati pun Islam x dapat tertegak kat Malaysia nie. Ingat ALLAH x akan ubah naib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri mengubah nasib mereka.

1 comments:

YAN said... [Reply to comment]

aku dlu dok bkt antarabangsa..kwsan tnh runtuh tu mmg dekat gle ngan umh lama aku...mmg da byk kali tnh runtuh..leh jd alasan ponteng sekola dulu2...hahaha

btw,mmg byk pon pesta2 hrm kat bukit ni..terok gle..