May 16, 2009

Home » » Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru

Hari nie hari Guru. Aku sentiasa ingat hari nie sbb parent aku pun cikgu jugak. Ntah bape ramai cikgu da mengajar aku sepanjang 18 tahun aku hidup atas muka bumi nie.

Aku tak lama lagi akan bergelar seorang pelajar Universiti. Kat sana nanti aku dapat lak Cikgu Baru (org slalu panggil lecturer). Tak kisah laa apa orang panggil sekalipun. Asalkan orang tu memberi ilmu dialah guru kita betul tak? Betul laa kan3x..huhu

Boleh laa aku kalau aku nak kata aku membesar sebagai menjadi manusia & bukan binatang atau lebih teruk dari tu. Semua nie aku x dapat rasa kalau aku xde guru. Guru aku yg 1st kat dunia nie dah tentu laa Allah. Kenapa Allah???

Sebab Allah da ajar aku macam mana aku nak melihat, menghidu, mendengar, berfikir, berkata-kata, dll. Btul tak fakta aku nih??? Harapnya betul laa kan..

Guru-Guru aku yang kedua pulak parent aku yang didik aku dengan pendidikan tak formal. Kalau tak sebab dicubit di perut, dilempang, dirotan, dileter, dimarah, disyarah, diceramah, ditegur dll...rsanya aku mungkin tak jadi macam diri aku yang sekarang nie..

Lepas tu guru-guru yang ajar aku pendidikan formal start dari aku Tadika sampai aku abis SPM termasuklaa guru Pondok. Semua tue aku tak akan lupakan. Kawan2 aku pun jadi guru pada aku. Sebab ada jugak aku mintak tunjuk ajar dari diorang sume.. Btul x??? Btul kan3x...huhuhu

Jadi, hargailah guru2 kita. Kalau tak kerana guru kita mungkin tak akan jadi manusia seperti mana keadaan kita sekarang. Dan kalau kita tak jadi manusia tue jangan laa pulak salahkan guru kita. Guru da ajar kita jadi baik tapi kita sendiri tewas dengan kehendak nafsu dan hasutan syaitan. Salah siapa?? kita jugak...betul x..??? betul laa kan3x..huhu

Akhir kata :

TERIMA KASIH CIKGU