Feb 25, 2009

Home » , » Hari Semalam Dalam Sejarah

Hari Semalam Dalam Sejarah

Haaa....sebab aku dah kering idea tatau nak cite ape da, so aku ari nie nak citer psl apa yang berlaku pada hari ini dalam hidup aku....sebab tue laa Hari Semalam Dalam Sejarah....sebab tyme ak tulih nih da 12.25 a.m. So hari & tarikh pun da tukar da...so bende nih kire jadi pada hari Selasa @ semalam laa...hahaha...

Petang tue aku pegi rr kedai Komputer YCT (kat Parit Buntar) ngn ayah aku...Ayah aku nak ambik laptop baru abis repair...so alang2 pegi aku pn ikut laa & aku cakap skali beli Wireless Router 4 Streamyx....so tanpa buang masa ktorang pun jalan laa lepas Asar....

Yang jadi agak bestnya...sampai je kat Traffic Light (masih di Bagan Serai), mesti rr stop kan sebab lampu Merah....so ayah aku gna masa yang ad tue nak call sorang AJK Masjid kt tempat aku...elok je ayah aku tekan call, secara automatiknya ayah aku tertekan minyak (Bak Kata Guru Memandu aku, Tekan Minyak utk lajukan kete)..maka kete aku pn meluncur laju wlupn lampu merah x tukar lg jadi ijau...Tup, tup ayh ak trsedar lampu merah, maka ayah aku pn slowkn kete laa pdhal kete kt depan yg tengah U-Turn 2 da terkejut beruk da (kalah beruk rse ak).....Maka ayah aku pun jadi malu & agak gabra ketika tue..so jln depan sikit sampai kat masjid ayah aku stop jap....ambik semangat balik....wt nye klu pecut kaw2 tue...mau x-cident ak tyme 2...hahahaha.....


RAM DDR1 1GB

maka lepas gi ambik duit di Bank, ak & ayh ak pn meluncur laa pg Kedai PC 2...da pegi ak pn survey laa Wireless Router yg ok...(aslnya ak nk bli Ethernet Port je...murah sket)...skali Taukeh 2 tawar laa kat aku Wireless Router jenama Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G2...product company Cisco yg merupakan antara jenama terbaik dalam Wireless Router...memang smart...tp 4 sure laa kn mst mahal nye bende alah 2(ak agk rr mse 2)...sbbnya ak penah survey kat Internet, harga dy lbey kuang RM300++...so ak ingat maleh rr nk bli yg 2..skali Taukeh 2 offer price kt ktorang RM186..waaaaa..hampir half price maaa....so ap lagi angkut je laa bende alah 2....so dyorang tolong settingkan siap2 dengan security code lagi...tyme nak byr 2 sempat agi ak sambar sticker keyboard yg ad tulisan Jawi...hahaha...lps 2 ak ty rr RAM DDR1 1GB bpe hrganya, so dy ckp RM130, maka ak angkut gak laa RAM sekali...last2 campur2 sume trmasuk hrga repair laptop ngn beli toner 4 printer kt umah....total price RM396...not bad laa....ak bayangan da lbey rm1000 da...hehehe...


Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G2

Rasanya takat nie je kot ari nie...nnt ak sambung lak pasal prob yang ak hadapi masa pasang wireless router & apa yang aku buat utk settlekan prob 2 sampai laa umah aku da leh gna wireless skrg nih...nantikan..hahaha

so ap komen korang...hahahaha...






0 comments: